از زبان من

اینجا یک زن مینویسد، یک زن کاملا معمولی

از زبان من

اینجا یک زن مینویسد، یک زن کاملا معمولی

سعدی

 

اول اردیبهشت ماه - روز سعدی - گذشت و ما هیچ ننوشتیم...

اما حالا یک چیز با حال می نویسم کیف کنید


ای نفس خرم باد صباقافله شب چه شنیدی ز صبحبر سر خشمست هنوز آن حریفاز در صلح آمده​ای یا خلافبار دگر گر به سر کوی دوستگو رمقی بیش نماند از ضعیفآن همه دلداری و پیمان و عهدلیکن اگر دور وصالی بودتا به گریبان نرسد دست مرگدوست نباشد به حقیقت که اوخستگی اندر طلبت راحتستسر نتوانم که برآرم چو چنگهر سحر از عشق دمی می​زنمقصه دردم همه عالم گرفتگر برسد ناله سعدی به کوه از بر یار آمده​ای مرحبامرغ سلیمان چه خبر از سبایا سخنی می​رود اندر رضابا قدم خوف روم یا رجابگذری ای پیک نسیم صباچند کند صورت بی​جان بقانیک نکردی که نکردی وفاصلح فراموش کند ماجرادست ز دامن نکنیمت رهادوست فراموش کند در بلادرد کشیدن به امید دواور چو دفم پوست بدرد قفاروز دگر می​شنوم برملادر که نگیرد نفس آشناکوه بنالد به زبان صدا

 

«شیخ اجل سعدی »

نظرات 6 + ارسال نظر
شهریار کوچولو چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:11 ب.ظ http://lotoos.blogsky.com

سلام
چرا دلت رو یه آشیونه گرم نمی کنی که پرنده دلت برگرده همونجا که باید باشه ؟
از کجا معلوم !
شاید پرنده های دیگه هم مهمون این آشیونه امن و گرم شدن.

دلت شاد
لبت خندون

سعد یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:23 ب.ظ http://dotnetdream.blogfa.com

بازم جوابمو ندادی... شعر از خودته؟

ای بابا گیر دادیا
نه . فکر می کنی من از این استعدادا داشته باشم.
ایین غزل دقیقا از شیخ اجل سعدی شیرازی است. می تونی غزلیات رو یک نگاهی بندازی.

سـعـد یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 11:59 ق.ظ http://dotnetdream.blogfa.com

شعر از خودته؟ سعدی که فکر کنم از این نوع شعر ها نگفته(که مصراع اول با مصراع های زوج هم آهنگ باشن).

Amir شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 02:59 ب.ظ

مرحبا

سعد جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:41 ب.ظ http://dotnetdream.blogfa.com

تو مرورگر Firefox پایین خطی که وسط این ارسالی انداختی، یک خط نوشته قاتی پاتی نشون میداد. الان که اتفاقی با مرورگر Internet Explorer وبلاگ رو باز کردم میبینم کلی شعره...

شعر از خودته ؟


اینم بگم که من خیلی وقت ها، تو خونه و همینطور بیرون، با نام سعدی خطاب میشم :-)

احسان پنج‌شنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 10:51 ب.ظ

سلام
خوبی؟

باورت میشه که بعد از پنج یا شش سال، امشب به طور اتفاقی وبلاگت رو دیدم!
سخته که بتونی حدس بزنی کی هستم! فقط یه راهنمائی میکنم؛ خیابون خلیلی... آراکس!

هر جا هستی شاد باشی :-)

wooooooooooooow
فکر کنم شناختم

شما هم خوش باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد