از زبان من

اینجا یک زن مینویسد، یک زن کاملا معمولی

از زبان من

اینجا یک زن مینویسد، یک زن کاملا معمولی

سال اول

حالا می فهمم در بوسه های مادرم چه حسی است. درنگاه پر حرارتش و در دعایش. 

حالا می فهمم رنج توام با عشق چیست.  

اصلا حالا می فهمم عشق بی بهانه چیست و عاشق کیست 

حالا میفهمم تمام شادی و خوبی دنیا را برای کس دیگری خواستن یعنی چه  

حالا می فهمم شب و روز به عشق دیگری زندگی کردن یعنی چه  

حالا میفهمم لحظه به لحظه دلتنگ شدن یعنی چه 

حالا که

پسرم یک ساله شده

 

عاشقتم کوچولوی من 

 تولدت مبارک

 

پ.ن : عکس در 20 شهریور 90 

نظرات 5 + ارسال نظر
مانی سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:01 ق.ظ

خدا حفظش کنه ...

سعد یکشنبه 7 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:32 ب.ظ http://dotnetdream.mihanblog.com

کودک رو تا سن 7 سالگی نباید دست روش بلند کرد. خوندن مطلب چند صفحه ای فایل زیر خالی از لطف نیست:
http://roshdazar.persiangig.com/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D9%8A%20%20%D8%B1%D8%B4%D8%AF%20%20%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%20%20%D9%88%20%20%D9%86%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%20%DA%AF%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1%20%D8%AF%D9%88%D9%85.doc

سعد چهارشنبه 3 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 08:09 ب.ظ

چند روز پیش اخبار شبکه بی بی سی میگفت که در آمریکا یک خانم جوان به جرم ضرب و شتم دختربچه اش به 99 سال زندان محکوم شده. میگفت مادر دو دست دختربچه اش رو با چسب(چسبی شبیه به چسب دوقلو) به دیوار چسبونده و دخترش رو از پشت مورد ضرب و شتم قرار داده. دختربچه در اون موقع(یک سال قبل) تنها 2 سال داشته. وقتی دختربچه رو به بیمارستان منتقل کردن گچ دیوار چسبیده به دست دختربچه بوده. مادر جوان به این خاطر به کتک کاری دختربچه اش پرداخته که دختربچه 2 ساله هنوز یاد نگرفته بوده که خودش بره دستشویی.
البته اخبار بی.بی.سی در ادامه گفت که هنوز حکم نهایی دادگاه صادر نشده و مادر بچه به همراه وکیلش در پی تخفیف حکم هستند.
خیلی تلخه، مگه نه؟ البته به نظر من نباید فقط به حال دختربچه دلسوزی کرد. مادرش حتمآ خیلی عصبانی میشده که دست به چنین کاری زده. نمیدونم چرا خدا با بنده هاش این کارو میکنه. چرا به بعضی بنده هاش اعصاب ضعیف و عدم توانایی کنترل خود، رو میده که در ناملایمات زندگی به خود و اطرافیان آسیب برسونن. خیلی از بچه ها در سنین کودکی تنها با اعصاب مادر ورمیرن. چرا خدا چنین چیزی رو برای بشر قرار داده. اگه خدا میخواست بچه ها در همون 2، 3 سالگی شعور کافی پیدا میکردن. در مورد کتک کاری کودکان از یکی شنیدم که پیامبر گفته تا هنگامی که بچه 6 ساله (یادم نیست 5 بود یا 6 یا 7 سالگی) نشده پدر و مادر نباید رو بچه دست بلند کنند و باید تابع بچه باشن.

من 8 سال پیش وقتی ضربه مغزی شدم پشت سرم قسمتی از مغزکه مربوط به خشم و اعصاب هست صدمه دیده بود. بعد از تصادفم راحت عصبانی میشدم، خیلی عصبانی میشدم و پرخاشگری میکردم. تا سه سال پیش که در یک بیمارستان مخصوص اعصاب و روان بستری شدم. از اون موقع دکتر به من قرص آرامبخش میده و اعصابم در حالت طبیعیه. گرچه وقتی از بیمارستان مرخص شدم با اینکه اعصابم راحتتر بود اما چند بار پرخاشگری کردم. دکتر دوز داروی آرامبخش رو بالا برد و از اون موقع دیگه خوبم. البته با مصرف دارو طوری نشدم که اعصابم اصلآ خورد نشه! بازم گاهی مواقع اعصابم زیاد خورد میشه، اما نه تا اون حد. اینم بگم که مبادا کسی خودسرانه و بدون دستور دکتر داروی آرامبخش مصرف کنه. یکی از راههای آروم کردن اعصاب تغییر تفکره. زیاد راحت نیست اما غیر ممکن هم نیست. در بعضی موارد میشه با تغییر فکر از عصبانی شدن جلوگیری کرد. نیاز به تمرین داره.

در مورد شما که متاسفم که چنین اتفاقی براتون افتاده . اما در مورد بچه ها باید بگم لطف بزرگ خداوند به آدمها بهره مند شدن از نعمت خوب پدر یا مادر شدن هست اما این نعمت لیاقت میخواد و امیدوارم لیاقت نگهداری ، پذیرایی و مراقبت از این فرشته ها رو داشته باشیم تا دست روی این نازنین ها بلند نکنیم.
و مرسی که وبلاگ من رو میخونید

دست طلا دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:42 ب.ظ

تبریک فراوان

سعد یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:52 ب.ظ http://dotnetdream.mihanblog.com

بچه یکی دو سال اولش ناز و شیرینه اما کم کم لجوج میشه و تا دو سه سال حسابی با اعصاب مامان بازی میکنه. خدا بهت صبر و طاقت بده. من که نمیتونم تحمل کنم اما آرامش بعضی از مادرها رو که میبینم تعجب میکنم. خدا به همه اعصاب راحت بده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد